pengalaman - santau

coretan tgk org berubat lpas kne santau
agak panjang sket tapi ni la pengalaman aku semalam



hoho! pengalaman semalam xdpt aku nak lupa,
kisah org berubat lepas kena santau..
argh! asal kwn aku ajak g umah dia,
ok2 aku terus cite jelaa...

semalam kul 11.30 malam cmtu aku pegi umah kwn aku, nak amek dia ajak men futsal,
tetibe lak dia cakap..."kejap ak nak berubat org.."
ehh? sejak bile dia pndai berubat nih? aku gelak2 kat luar umah, igt dia gurau
then dia ajak masuk, masuk je umah tu aku rasa len..
sesangat2 lah lain, panas, seram sejuk..pergh~ mang pelik sangat
nampak ade sorg akak ni bersama sorg ustaz..benda tu ade dlm badan akak tuh,
takpe..mang aku terkesima time tu, kawan aku suh duk jauh sket dari tempat dorg berubat
aku pun tgk la gelagat benda tuh..ustaz tu suruh kuar dari badan,
benda tu leh main-main lak...menipu bagai..konon dah kuar,
agak lama gak la nak kuar kan satu per satu..
sejam pertama je ustaz tu byk pertanyaan..sebabnya..yelaa..kita kan tak boleh bunuh
jin sesuka ati kalo taktau punca sebenar..
eh jap..nak tau tak? benda tu ada lima dlm badan dia..
4 anak buah 1 boss..camtu la kwn aku ckp..
kwn aku turut bantu nak tolong akak tu,
dah nak hampir dua jam tu..anak2 buah sume dah keluar, tinggal bos je skang ni
yg terakhir ni la yg paling payah nak tewaskan..
time tu aku tak patut tengok dah, then aku kuar beredar dr situ..
dah nak kul 2.30 tu kwn aku call suh amek dia, 
tak jadi men futsal..dia tanya aku camne pengalaman tgk org kne santau ni..
aku ckp jela yg aku terkedu terkejut, takut, sume ade ah..1st time kot..

tapi aku tertanya2, camne dia leh nak bantu ustaz tu..
pas dia cite baru aku tau yg si dia nihh...mempunyai satu kelebihan
dia mempunyai mata halus untuk lihat benda2 ghaib ni..
dia tolong ustaz tu lakar benda tu dan cari kelemahannya..
siyes aku tergamam lepas dia cite, dia pun tak pasti sejak bila mata halusnya dibuka,
kata si dia, dia dapat tengok bile ada orang minta berubat..
ok..aku bukan nak kata dia hebat...xde sesiapa yg hebat melainkan Allah,
dia antara orang yg terpilih memiliki kelebihan macam ni..
urmm..tak patut kot aku cite selebihnya sebab aku tak bpe tau tentang ni..
kang salah tak pasal pasal lak kang..haishh..
ok laaa...assalam~

1 comment:

Mermaid Ungu said...

ahaha dh boleh komen dah...