Praktikal dan Peta??


10 Januari 2011 bersamaan 05 Safar 1432 Hijrah iaitu Isnin (esok), bermula lah aku
menghadapi Latihan Industri selama 6 bulan sampai 10 Jun 2011 . fuhh lama gilerr satu sem kot..huhu
 apakah aku dapat melaksanakan tugas tu? . mungkin ya mungkin tidak . 
coz kedai yg aku apply ni kedai design . ala kedai printing je .
cmne kedai printing tu and ape kena mengena ngan design?
ok la..aku kat kolej amek Multimedia Kreatif (Animasi) so penah blaja bab design..
kedai tu buat design utk wedding card, banner, bunting dll.
mujur aku dapat dekat ngn umah, tu pun apply last minit sebab before ni aku penah apply kat selayang mall,
agak sakit ati gak la coz tak diberi gaji . sikit pun tak dapat . 
bak kata bini kedai kat selayang tu "kalau awk wat keje bagus boleh la sy belanja nasi ayam satu"
ape??!! itu je? tgk betapa kedekutnya . bukan aku nak demand ke ape
tapi agak2 la kan, dah la praktikal 6bulan gaji takde, wat nye sehari dua je aku wat keje bagus,
tak nak dua kali je nasi ayam . peh sakit wehh . aku taknak la sebut nama kedai tu
wat buruk nama je tapi owner kedai tu melayu . alahai melayu tak nak tolong melayu . haihh -.-"
so aku bertekad ulang alik dari selayang ke shah alam utk cari tmpt praktikal
berdekatan ngn umah aku..akhirnya..
dengan sekali ikrar depan dia, terus dia terima . keh3..
mcm melamar la pulak..kedai yg aku praktikal ni lak bagi gaji..
boleh la gaji dia, ckup2 mkn gak..tgk keje pn mcm rilex je,
haha...amek kesempatan dlu, tp aku kesian kat kwn aku yg dpt praktikal kat selayang tu,
dia dah la org susah, mak tak keje, ayah lak baru meninggal..(al-fatihah)
mcm mne la dia nak hadapi sume tu..Allah jela yg tau..
hope kau dpt lakukan yg terbaik my friend! =)
kesian dia, siang praktikal mlm keje kat western food, terpaksa cari duit poket..
huhu..Ya Allah, permudahkan la urusan kawan ku ni...amin~
urmmmm.... :(
ilang terus mood aku nak post, sedih teringat psl kwn aku ni..
ape pun, aku tak sabar nak masuk LI ni coz takde la aku bosan duk umah.
terperap je lam bilik mcm anak dara, kau bujang shahril, dunia kau kat luar,
jangan duk lepak lam bilik sorg2 je...bak kata my dad..haha
abeh kwn2 sume da msuk blaja..nak lepak ngn spe lg..
so lepak jela ngn my lappy ni..hehe..
tapi satu perkara lagi yg aku lom wat sebelum LI ni,
mnde yg aku lom wat tu adalah...
...
....
......
........
..........
............
...............
...................
Peta Jalan

PETA
lepas kwn aku gtau kena wat peta, baru aku teringat, aah memang kena wat peta,
sebabnya senang lecturer cari tempat LI pelajar2nya,
aduyaii...taknak jauh lak dari selayang smpi shah alam,
haihh . xpela google map kan ade? ape susah juz wat kan map tu jd simple dan senang baca, settle..
takpe miss saya bagi map size A3 punye, tgk la sebesar2 tu kompem smpai nye..hehe
k la itu jela kot takat ni . kpd sape2 yg nak LI gudluck ye!
buku laporan tu mesti diisi hari2 . jgn tggl, nak ke toilet pun catat gak..keh3..
kpd kwn saya yg menghadapi LI, jumpa semester seterusnya ye! jgn tak reti nak balik kolej udah..
mentang keje seronok, gaji tggi..pelajaran lupa..tak elok tau! 
tanpa ilmu pemikiran tak jauh . hehe . merepek giler kata2 mutiara aku tuh . hehe
ok la . wasalam.